Change your cookie preferences
Kategórie
 
 
 
 
 
 

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

Článok I

Úvodné ustanovenia   

  1. Tento reklamačný poriadok (ďalej ako „Reklamačný poriadok) upravuje postup spoločnosti INFANS s.r.o., Frankovská 14178/9C, 831 01 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 53281748, DIČ 2121346425, IČ DPH SK2121346425, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 148128/B, (ďalej len „Predávajúci") a Kupujúceho (ďalej len „Kupujúci") pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke www.krpci.sk (ďalej ako „krpci.sk“) a práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany") s tým súvisiace.
  2. Predávajúci vydal tento reklamačný poriadok v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Pokiaľ Kupujúci nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na krpci.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.      
  3. Odoslaním elektronickej objednávky Kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom a súhlasí s ním bez výhrad, rovnako ako aj so Všeobecnými obchodnými podmienkami
  4. Reklamačný poriadok je verejne dostupný na stránke www.krpci.sk. Všeobecné obchodné podmienky sú verejne dostupné na stránke www.krpci.sk.

 

Článok II

Zodpovednosť Kupujúceho

  1. Kupujúci má povinnosť pri prevzatí tovaru skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy a Kupujúci je povinný o tom bezodkladne informovať Predávajúceho.
  2. Pokiaľ Kupujúci aj napriek evidentnému poškodeniu obalu tovar prevezme, Predávajúci má právo prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu neuznať.
  3. Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
  4. Dopravca je povinný odovzdať tovar Kupujúcemu po položkách a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je zodpovedný dopravca. Za nepoškodenú, neotvorenú zásielku sa považuje iba tá, ktorá je prelepená ochrannou páskou Predávajúceho. Ak je balenie prelepené poškodenou ochrannou páskou Predávajúceho prípadne Kupujúci zistí aj iné poškodenie balenia alebo známky neoprávneného otvorenia zásielky, je oprávnený tovar od Dopravcu neprevziať a je povinný spísať s Dopravcom o tejto skutočnosti zápis s popísaním dôvodu neprevzatia zásielky. 
  5. Ak Kupujúci zistí, že tovar je neúplný alebo akokoľvek poškodený prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, resp. Kupujúci objaví iné nedostatky je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho, inak sa dodávka považuje za úplnú a bez vád a reklamácie z tohto titulu má právo Predávajúci neakceptovať.
  6. Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať vady tovaru zakúpeného na krpci.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení. 
  7. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie tovaru (alebo ich dielov) spôsobené ich zvyčajným užívaním. Kratšiu životnosť tovaru vzhľadom na uvedené opotrebovanie vecí, spôsobené ich zvyčajným užívaním, nemôže Predávajúci považovať za nedostatok, k čomu bude prihliadnuté pri prípadnej reklamácii. Pri použitých veciach  nezodpovedá Predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
  8. Záručná doba začína plynúť od odovzdania tovaru a jeho prevzatia Kupujúcim. 


Článok III.  

Zodpovednosť Predávajúceho za vady tovaru          

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Na dodaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 12 mesiacov, pokiaľ Predávajúci neposkytne inú záručnú dobu. Predávajúci však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena, a teda Kupujúci nemá právo uplatniť reklamáciu na chyby, o ktorých bol v čase uzatvárania kúpnej zmluvy informovaný, a na ktoré mu bola poskytnutá zľava z ceny tovaru. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklamačnom liste môže Predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom, pričom podmienky a rozsah tejto záruky určí v záručnom liste. 
  2. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
  3. Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra alebo zaslaná na e-mail Kupujúceho (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad
  4. Za vadu sa nepovažuje nevyhovujúci farebný odtieň tovaru, pretože Predávajúci nezodpovedá za zobrazenie jednotlivých farebných odtieňov na výstupnom zariadení (napr. monitor, tlačiareň) Kupujúceho. Predávajúci v tomto odseku reklamačného poriadku, ako aj pri každom tovare na príslušnej podstránke webového sídla Predávajúceho riadne oboznámil Kupujúceho s tým, že zobrazený farebný odtieň objednaného tovaru sa môže líšiť od skutočnosti.
  5. Predávajúci nezodpovedá za:  

 

  • vady, na ktoré bol Kupujúci Predávajúcim v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy upozornený alebo o ktorých s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých bola kúpna zmluva uzavretá, musel vedieť,
  • vady zjavné pri prevzatí tovaru, ktoré Kupujúci pri prevzatí neoznámil,                     
  • mechanické poškodenie tovaru spôsobené Kupujúcim,                    
  • vady, ktoré sú spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou vlhkosťou, chemickými alebo mechanickými vplyvmi nezodpovedajú prirodzenému prostrediu,                 
  • vady spôsobené neodborným zaobchádzaním, neodbornou obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,               
  • poškodenie tovaru spôsobené nadmerným zaťažovaním (napríklad používaním tovaru v inom prostredí ako v domácnosti, vyšším zaťažovaním tovaru ako v bežnej domácnosti) alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v návode na použitie, s technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v Slovenskej republike,               
  • poškodenie tovaru spôsobené neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  • vady spôsobené neodborným zásahom, poškodením pri preprave, poškodením vodou, ohňom, statickou alebo atmosférickou elektrickou energiou alebo iným zásahom vyššej moci,
  • vady spôsobené zásahom do tovaru neoprávnenou osobou.  

 

Článok IV

Uplatnenie práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady (reklamácia)      

  1. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu:  a)  písomne, vyplnením reklamačného formulára priloženom v objednávke, na adrese sídla Predávajúceho: INFANS s.r.o., Frankovská 14178/9C, 831 01 Bratislava alebo, b) prostredníctvom online reklamačného formulára (ďalej len „Formulár“) umiestneného tuzaslaním na e-mailovú adresu Predávajúceho: ahoj@krpci.sk.        
  2. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. Pri uplatnení reklamácie je potrebné, aby Kupujúci:  a) popísal vadu tovaru čo najpresnejšie a podľa možnosti doložil aj fotografiu, ak povaha vady umožňuje jej fotografické zachytenie,  b) doručil predávajúcemu doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázal, že tovar bol kúpený u Predávajúceho a                     
  3. Kupujúci je povinný uviesť vo Formulári nasledujúce údaje:

 

  • Identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno/meno a priezvisko,adresa; kontaktné údaje
  • Číslo elektronickej objednávky;
  • Popis tovaru, ktorý Kupujúci žiada zameniť a popis zameneného tovaru s uvedením kódu, farby, veľkosti, množstva a ceny tovaru;
  • Názov a číslo bankového účtu Kupujúceho a názov a kód banky, v ktorej je účet vedený, pokiaľ žiada o vrátenie peňazí na účet;
  • Popis, ako došlo ku chybe.
  • Dátum reklamácie a dátum zistenia chyby
  • Podpis Kupujúceho, ak zasiela vyplnený formulár prostredníctvom pošty.

 

4. Pokiaľ Formulár nie je úplne vyplnený alebo k Formuláru nie je priložený doklad o kúpe a prevzatí tovaru (ďalej len „Požadované doklady"), Predávajúci vyzve telefonicky prípadne e- mailom Kupujúceho na doplnenie chýbajúcich údajov alebo priloženie chýbajúcich Požadovaných dokladov.

5. Pokiaľ nastane situácia, že sa Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky spojiť s Kupujúcim a/alebo Kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu Predávajúceho do 7 kalendárnych dní od prevzatia Formulára a/alebo Požadovaných dokladov Predávajúcim, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetného vrátenia/zámeny/reklamácie a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho naspäť Kupujúcemu na adresu uvedenú vo Formulári.

 

Článok V

Spôsob vybavenia reklamácie

  1. Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania jedným z týchto spôsobov: 

 

  • odovzdaním opraveného výrobku, 
  • výmenou výrobku,  
  • vrátením kúpnej ceny výrobku,  
  • vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,  
  • písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo 
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie.  

 

Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady si uplatňuje, Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie, a to:  

  • ihneď,  
  • najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie (v zložitých prípadoch) alebo do 3 pracovných dní odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim, ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie alebo do 3 pracovných dní od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie alebo
  • najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku) alebo do 30 dní odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim, ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie alebo do 30 dní od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.  

 

2.  Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

3.  Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. 

4. Ak Vám bude vymenený výrobok za nový výrobok, a dôjde k zmene ceny vymeneného tovaru v čase, cenový rozdiel Vám nebude účtovaný ako nedoplatok, ani vrátený ako preplatok.

5.  Ak Kupujúci uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy, Predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia, ktorým je písomné vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (tzv. určená osoba). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia všetky náklady na a súvisiace s odborným posúdením znáša Predávajúci. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.           

6.  Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch a Predávajúci ju zamietol, je Predávajúci povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie (súdny znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia ako aj všetky ostatné súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci, a to bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky súvisiace účelne vynaložené náklady. Znovu uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.  

7. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim. Písomný doklad môže byť zaslaný i na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke reklamovaného tovaru. 

8.  Kupujúci sa môže voči rozhodnutiu reklamácie odvolať v lehote 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia.

 

Článok VI

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny a/alebo doplnky tohto reklamačného poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na www.krpci.sk.
  2. Predávajúci má záujem o riešenie sporov s Kupujúcim predovšetkým mimosúdnou cestou, a preto v prípade, ak Kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo má pocit, že došlo k porušeniu jeho práv zo strany Predávajúceho, môže sa za účelom vyriešenia vzniknutej situácie obrátiť na Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy: ahoj@krpci.sk, respektíve v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. 

 

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.8.2021.

Bratislava, 1.8.2021

Posledná aktualizácia 1.6.2023

INFANS s.r.o.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia